WARUNKI IMPREZY TURYSTYCZNEJ

STANDARDOWY FORMULARZ INFORMACYJNY DO UMÓW O UDZIAŁ W IMPREZIE TURYSTYCZNEJ

 

Zaoferowane Państwu połączenie usług turystycznych stanowi imprezę turystyczną w rozumieniu dyrektywy (UE) 2015/2302.

W związku z powyższym będą Państwu przysługiwały wszystkie prawa UE mające zastosowanie do imprez turystycznych. Przedsiębiorstwo LET'S TRAVEL CLUB Sp. z o.o.  będzie ponosiło pełną odpowiedzialność za należytą realizację całości imprezy turystycznej.

Ponadto, zgodnie z wymogami prawa, przedsiębiorstwo LET'S TRAVEL CLUB Sp. z o.o. posiada zabezpieczenie w celu zapewnienia zwrotu Państwa wpłat i, jeżeli transport jest elementem imprezy turystycznej, zapewnienia Państwa powrotu do kraju w przypadku, gdyby przedsiębiorstwo LET'S TRAVEL CLUB Sp. z o.o. stało się niewypłacalne. Najważniejsze prawa zgodnie z Dyrektywą (UE) 2015/2302:

- Przed zawarciem umowy o udział w imprezie turystycznej podróżni otrzymają wszystkie niezbędne informacje na temat imprezy turystycznej.

- Zawsze co najmniej jeden przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za należyte wykonanie wszystkich usług turystycznych objętych umową.

- Podróżni otrzymują awaryjny numer telefonu lub dane punktu kontaktowego, dzięki którym mogą skontaktować się z organizatorem turystyki lub agentem turystycznym.

- Podróżni mogą przenieść imprezę turystyczną na inną osobę, powiadamiając o tym w rozsądnym terminie, z zastrzeżeniem ewentualnych dodatkowych kosztów.

- Cena imprezy turystycznej może zostać podwyższona jedynie wtedy, gdy wzrosną określone koszty (na przykład koszty paliwa) i zostało to wyraźnie przewidziane w umowie; w żadnym przypadku podwyżka ceny nie może nastąpić później niż 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. Jeżeli podwyżka ceny przekracza 8% ceny imprezy turystycznej, podróżny może rozwiązać umowę. Jeżeli organizator turystyki zastrzega sobie prawo do podwyższenia ceny, podróżny ma prawo do obniżki ceny, jeżeli obniżyły się odpowiednie koszty.

-Podróżni mogą rozwiązać umowę bez ponoszenia jakiejkolwiek opłaty za rozwiązanie i uzyskać pełen zwrot wszelkich wpłat, jeżeli jeden z istotnych elementów imprezy turystycznej, inny niż cena, zmieni się w znaczący sposób. Jeżeli przedsiębiorca odpowiedzialny za imprezę turystyczną odwoła ją przed jej rozpoczęciem, podróżni mają prawo do zwrotu wpłat oraz w stosownych przypadkach do rekompensaty.

- W wyjątkowych okolicznościach - na przykład jeżeli w docelowym miejscu podróży występują poważne problemy związane z bezpieczeństwem, które mogą wpłynąć na imprezę turystyczną - podróżni mogą, przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, rozwiązać umowę bez ponoszenia jakiejkolwiek opłaty za rozwiązanie.

-Ponadto podróżni mogą w każdym momencie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej rozwiązać umowę za odpowiednią i możliwą do uzasadnienia opłatą.

- Jeżeli po rozpoczęciu imprezy turystycznej jej znaczące elementy nie mogą zostać zrealizowane zgodnie z umową, będą musiały zostać zaproponowane, bez dodatkowych kosztów, odpowiednie alternatywne usługi. W przypadku gdy usługi nie są świadczone zgodnie z umową, co istotnie wpływa na realizację imprezy turystycznej, a organizator turystyki nie zdoła usunąć problemu, podróżni mogą rozwiązać umowę bez opłaty za rozwiązanie.

- Podróżni są również uprawnieni do otrzymania obniżki ceny lub rekompensaty za szkodę w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usług turystycznych.

- Organizator turystyki musi zapewnić pomoc podróżnemu, który znajdzie się w trudnej sytuacji.

- W przypadku gdy organizator turystyki stanie się niewypłacalny, wpłaty zostaną zwrócone. Jeżeli organizator turystyki stanie się niewypłacalny po rozpoczęciu imprezy turystycznej i jeżeli impreza turystyczna obejmuje transport, zapewniony jest powrót podróżnych do kraju. LET'S TRAVEL CLUB Sp. z o.o. wykupił w SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności. Podróżni mogą kontaktować się z tym podmiotem lub, w odpowiednich przypadkach, z właściwym organem – Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego, ul. Marszałka Piłsudskiego 40, tel: 91 45 28 888 mail: umwz@wzp.pl, jeżeli z powodu niewypłacalności LET'S TRAVEL CLUB Sp. z o.o. dojdzie do odmowy świadczenia usług.

 

Dyrektywa(UE)215/2302   

[https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32015L2302]

Dyrektywa (UE) 2015/2302 zaimplementowana do prawa krajowego

[http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170002361/U/D20172361Lj.pdf]

 

 

OGÓLNE WARUNKI IMPREZY TURYSTYCZNEJ

 

1. UMOWA O UDZIAŁ W IMPREZIE TURYSTYCZNEJ

 

Informacje dostępne na stronie internetowej http://www.letstravelbabe.pl/ oraz w materiałach promocyjnych lub pisemnych informacjach biura są jedynie zaproszeniem do zawarcia Umowy i nie stanowią oferty zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego.

 

1.1 Organizatorem imprezy turystycznej jest LET’S TRAVEL CLUB Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Władysława Łokietka 5/2 w Szczecinie. Spółka ta jest wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:0001171551, posiada NIP: 8522719467, adres Władysława Łokietka 5/2, email: contact.letstravelclub@gmail.com:(dalej :„Organizator” lub „Biuro”) .

 

1.2. Osoba, która dokonuje rezerwacji imprezy turystycznej (pierwsza osoba wymieniona w dokonywanej rezerwacji), (dalej: „Zgłaszający”) przyjmuje na siebie odpowiedzialność za zapłatę pełnej ceny imprezy turystycznej za siebie oraz wszystkie osoby wymienione w rezerwacji (dalej łącznie: „Podróżni”, a pojedynczo „Podróżny”). Zgłaszający jest odpowiedzialny za przekazywanie pozostałym osobom otrzymanych od Biura informacji, oświadczeń i dokumentów dotyczących imprezy turystycznej.

 

1.3. Przed zawarciem Umowy Zgłaszający otrzyma od Organizatora informacje dotyczące głównych właściwości danej usługi turystycznej tj.:

      1. miejsce pobytu, trasę i czas trwania imprezy w tym liczbę noclegów zapewnianych w trakcie imprezy turystycznej,
      2. rodzaj, klasę, kategorię lub charakter środka transportu, a także informacje dotyczące przejazdów oraz postojów,
      3. położenie, rodzaj i kategorię obiektu zakwaterowania, według przepisów kraju pobytu,
      4. liczbę i rodzaj posiłków,
      5. szczegółowy program zwiedzania, wycieczki lub inne usługi uwzględnione w cenie imprezy turystycznej,
      6. czy jakiekolwiek usługi turystyczne będą świadczone w grupie,
      7. informację o wymaganiach językowych.
      8. informację o dostępności usług turystycznych dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, a także, na wniosek podróżnego, dokładne informacje na temat możliwości ich dostosowania do jego potrzeb.
      9. kwotę lub procentowy udział przedpłaty w cenie imprezy turystycznej i termin jej wniesienia oraz termin zapłaty całej ceny, a także sposób dokonania zapłaty

1.3.3. cenę imprezy turystycznej łącznie z podatkami oraz w razie potrzeby z wszelkimi dodatkowymi opłatami i innymi kosztami.

1.3.4. minimalną liczbę osób wymaganych, aby impreza turystyczna się odbyła

1.3.5. termin powiadomienia podróżnego na piśmie o ewentualnym odwołaniu imprezy turystycznej z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń.

1.3.6. informację o prawie do rozwiązania przez podróżnego umowy o udział w imprezie turystycznej w każdym momencie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej za stosowną opłatą oraz jej wysokości.

1.3.7. ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych.

1.3.8. nazwę handlową i adres organizatora turystyki lub agenta turystycznego, a także ich numery telefonów lub adresy poczty elektronicznej.

1.3.9. informację o ubezpieczeniach obowiązkowych lub dobrowolnym ubezpieczeniu na pokrycie kosztów rozwiązania przez podróżnego umowy o udział w imprezie turystycznej lub kosztów świadczenia pomocy, w tym kosztów powrotu do kraju w razie wypadku, choroby lub śmierci.

 

 

1.4 Dokonanie przez Zgłaszającego rezerwacji imprezy turystycznej jest traktowane jako zawarcie Umowy przez Biuro pod warunkiem uregulowania zaliczki lub pełnej kwoty imprezy turystycznej (dalej: "Rezerwacja"). Rezerwacja może być dokonana poprzez zgłoszenie pisemne, ustne, telefoniczne lub elektroniczne za pośrednictwem środków komunikacji zdalnej. Zgłaszający otrzymuje w dniu złożenia rezerwacji lub w momencie zawarcia Umowy, lub niezwłocznie po jej zawarciu, na trwałym nośniku wszystkie istotne dokumenty dotyczące zarezerwowanej imprezy turystycznej. Zgłaszający ma prawo żądać kopii Umowy w formie dokumentowej, jeśli została ona zawarta w jednoczesnej fizycznej obecności Stron.

 

1.5 Zapłata zaliczki lub pełnej kwoty ceny imprezy turystycznej po złożeniu rezerwacji, zgodnie z punktem 1.3, uznawana jest za spełnienie warunku zawieszającego, co oznacza bezwarunkowe zawarcie Umowy. Umowa może być również zawarta bez wcześniejszej rezerwacji, poprzez zapłatę zaliczki lub pełnej ceny imprezy turystycznej.

 

1.6. Umowa o udział w imprezie turystycznej obejmuje treść następujących dokumentów:

1.6.1 Warunki Imprez Turystycznych.

1.6.2 Informacja zawierająca opis wybranej imprezy turystycznej.

1.6.3 Warunki Ubezpieczenia.

1.6.4 Standardowy formularz informacyjny.

 

1.7. Przed zawarciem Umowy o udział w imprezie turystycznej Podróżny otrzymuje:

1.7.1 Standardowe informacje za pomocą standardowego formularza informacyjnego, będącego załącznikiem nr 1 lub 2 do Ustawy turystycznej.

1.7.2 Informacje wymienione w art. 40 ust. 1 i 3 Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dalej: „Ustawa turystyczna”).

 

1.8. Umowa może być zawarta:

1.8.1 Za pośrednictwem strony internetowej http://www.letstravelbabe.pl

1.8.2 Za pośrednictwem aplikacji internetowych, takich jak WhatsApp, Messenger, Instagram, Facebook, TikTok, w chwili otrzymania przez składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu.

1.8.3 Osobiście, w obecności obu stron.

 

1.9 Biuro stara się zrealizować pozaumowne życzenia szczególne Podróżnych, które nie zostały uwzględnione w umowie, takie jak preferowane położenie pokoi obok siebie. Jednakże Biuro zastrzega, że tylko pisemne potwierdzenie realizacji takiego życzenia stanowi podstawę do zgłaszania roszczeń Podróżnego wobec Biura.

 

1.10 W celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, Biuro deklaruje, że regularnie odprowadza wymagane składki do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, zgodnie z przepisami art. 7 ust. 2 Ustawy turystycznej. Procedura ubiegania się o wypłatę środków z TFG została określona w Rozdziale 2 Ustawy turystycznej.

 

1.11 Biuro zapewnia, że każdy Podróżny związany umową o udział w imprezie turystycznej podlega opłacie składki na Turystyczny Fundusz Pomocowy (TFP). Celem jest zabezpieczenie klientów poprzez możliwość zwrotu wpłat za imprezy turystyczne, które nie zostały lub nie zostaną zrealizowane z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, ogłoszonych lub występujących w Polsce lub miejscu realizacji imprezy, zgodnie z art. 4 pkt 15 Ustawy turystycznej.

 

2. ŚWIADCZENIA I CENY

 

2.1. Cena imprezy turystycznej jest podana na stronie jest ceną brutt.

2.2.  Cena imprezy turystycznej jest podana w polskich złotych (PLN), dolarach amerykańskich (USD) lub euro (EUR).

 

2.3 W przypadku kiedy cena imprezy turystycznej  została podana w walucie innej niż polskie złotówki (PLN) organizator zastrzega sobie prawo do przeliczenia ceny imprezy turystycznej na polskie złotówki (PLN) według aktualnego kursu wymiany walut publikowanego przez NBP obowiązującego w dniu zawarcia umowy. Podróżny zostanie poinformowany o ostatecznej kwocie do zapłaty w złotówkach na podstawie przeliczenia kursu wymiany walut euro lub dolara amerykańskiego na polskie złotówki. Koszty związane z przeliczeniem waluty oraz ewentualne różnice kursowe ponosi Podróżny.

 

2.4 Zakres świadczeń oferowanych w ramach imprezy turystycznej jest ustalany na podstawie informacji dostępnych na stronie internetowej http://www.letstravelbabe.pl/ lub przekazywanych przez Biuro Podróżnemu. Jednakże informacje prezentowane za pośrednictwem mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, TikTok, oraz na stronie internetowej, nie stanowią integralnej części umowy o udział w imprezie turystycznej. Biuro zastrzega sobie również prawo do zmiany danych zawartych na stronie internetowej http://www.letstravelbabe.pl/ informując o tym Zgłaszającego, przed zawarciem umowy  zgodnie z art. 40 ust. 3 Ustawy turystycznej.

 

2.5. Należy zaznaczyć, że wycieczki zakupione za pośrednictwem przedstawicieli Biura w trakcie trwania imprezy turystycznej nie są objęte umową o udział w tejże imprezie.

 

2.6 Ceny imprez turystycznych są ustalane na podstawie obowiązujących cen, opłat, taryf oraz kursów walut. W cenę imprezy turystycznej nie są wliczone koszty uzyskania paszportu, wiz turystycznych, szczepień ochronnych, testów laboratoryjnych lub medycznych, dodatkowych ubezpieczeń. Za ich uzyskanie (w tym pokrycie kosztów) odpowiedzialność spoczywa na Podróżnym.

 

2.7. W kwocie zaliczki zawarta jest pełna kwota składki na Turystyczny Fundusz Pomocowy oraz na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.

 

2.8. Opłata za imprezy i usługi turystyczne może być dokonana za pomocą dostępnych form płatności wskazanych na stronie internetowej http://www.letstravelclub.pl/ lub poprzez przelew na określony rachunek bankowy ING  Spółki w walucie złoty (PLN) na numer 30 1050 1520 1000 0090 8515 9482.

 W tytule przelewu Zgłaszający zobowiązany jest do podania danych takich jak: imię i nazwisko Podróżnego, termin i miejsce wyjazdu. Za dzień dokonania zapłaty strony uznają dzień uznania wpływu środków pieniężnych na rachunku bankowym Biura.

 

2.9 Opłata za imprezy i usługi turystyczne może być dokonana za pomocą dostępnych form płatności wskazanych na stronie internetowej http://www.letstravelclub.pl/ lub poprzez przelew na określony rachunek bankowy Spółki w walucie dolarów amerykańskich (USD) na numer XXX. W tytule przelewu Zgłaszający zobowiązany jest do podania danych takich jak: imię i nazwisko Podróżnego, termin i miejsce wyjazdu. Za dzień dokonania zapłaty strony uznają dzień uznania wpływu środków pieniężnych na rachunku bankowym Biura.

 

2.10 Zaliczka na poczet ceny imprezy turystycznej wynosi 30% całkowitej kwoty imprezy. Należy dokonać jej płatności w terminie 3 dni od daty złożenia rezerwacji, korzystając z dostępnych form płatności udostępnionych na stronie internetowej http://www.letstravelbabe.pl/ lub poprzez przelew na wskazany rachunek bankowy, zgodnie z informacją zawartą w punkcie 2.6.

 

2.11. Pełną cenę imprezy turystycznej (z potrąceniem dokonanej przedpłaty, o której mowa w punkcie 2.7) należy wpłacić najpóźniej na 21 dni przed datą rozpoczęcia imprezy turystycznej.

 

2.12 Przy dokonywaniu rezerwacji imprezy turystycznej na mniej niż 21 dni przed jej rozpoczęciem, pełną cenę imprezy turystycznej należy wpłacić w terminie 3 dni od momentu złożenia rezerwacji lub w terminie wskazanym przez Biuro (w przypadku, gdy do rozpoczęcia imprezy turystycznej pozostaje krótki okres).

 

2.13 W sytuacji braku dokonania zapłaty zaliczki lub pełnej ceny imprezy turystycznej w określonym terminie, jak opisano odpowiednio w punkcie 2.7 lub 2.9, Umowa uznawana jest za nieważną, a rezerwacja automatycznie zostaje anulowana.

 

2.14 Jeśli cena imprezy turystycznej nie zostanie opłacona w pełni w terminie określonym w punkcie 2.8 lub 2.9, dotyczącym jakiejkolwiek części ceny imprezy, Umowa może zostać rozwiązana, pod warunkiem, że do rozpoczęcia imprezy turystycznej pozostaje minimum 14 dni. W takiej sytuacji Biuro obciąża Zgłaszającego kosztami rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej lub usłudze turystycznej, zgodnie z zasadami określonymi w punkcie 10.2.

 

3. ZMIANY

 

3.1. Przed rozpoczęciem imprezy turystycznej Biuro może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy, jeśli zmiana ta jest nieznaczna, przy czym poinformuje o niej Podróżnego najpóźniej do 7  dni/godzin przed rozpoczęciem imprezy.

 

3.2 Nieznaczna zmiana na gruncie owych warunków Umowy może oznaczać, ale nie ogranicza się do m.in.:

  1. Zmiany godziny przylotu lub odlotu z/do miejsca docelowego, jeśli impreza turystyczna obejmuje przylot lub dolot do miejsca imprezy turystycznej,
  2. Zmiana kolejności odwiedzanych miejsc, które nie wpływają na istotnie na atrakcyjność wycieczki,
  3. Zmiana rodzaju transportu na równoważny tj. zmiana linii lotniczej,

 

 

3.3 Biuro, przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, zastrzega sobie prawo do zmiany warunków Umowy w następujących przypadkach:

  1. Jeśli konieczna jest zmiana głównych właściwości usług turystycznych, o których mowa w art. 40 ust. 1 pkt 1 Ustawy turystycznej.
  2. Gdy Biuro nie może spełnić specjalnych wymagań Podróżnego, o których mowa w art. 42 ust. 4 pkt 4 Ustawy turystycznej.
  3. Jeśli zaproponowane podwyższenie ceny przekracza 8% całkowitej ceny imprezy turystycznej, zgodnie z art. 45 ust. 2 Ustawy turystycznej. W takim przypadku Biuro niezwłocznie informuje Podróżnego o zmianach za pomocą Powiadomienia na trwałym nośniku. Biuro może również zaproponować Zgłaszającemu lub Podróżnemu alternatywną imprezę turystyczną o podobnej lub wyższej jakości. W Powiadomieniu Biuro jasno i zrozumiale informuje Zgłaszającego lub Podróżnego o zmianach warunków Umowy oraz wskazuje termin, nie krótszy niż 7 dni i sposób, w jakim Zgłaszający lub Podróżny może przekazać swoje stanowisko Biuru.

 

3.4 W przypadku rozwiązania Umowy z powodu odstąpienia Zgłaszającego od Umowy, zgodnie z art. 47 ust. 4 Ustawy turystycznej, Biuro zobowiązane jest do zwrotu całkowitej wpłaconej ceny imprezy turystycznej w ciągu 14 dni od daty rozwiązania Umowy.

 

3.5 Przed rozpoczęciem imprezy turystycznej Biuro może wprowadzić zmiany w warunkach Umowy, jeśli są one nieznaczne (jak opisane w pkt. 3.2), i poinformuje o nich Podróżnego za pomocą pisemnego powiadomienia lub wiadomości e-mail najpóźniej do 7 dni/godzin przed rozpoczęciem imprezy.

 

4. WARUNKI DOTYCZĄCE UCZESTNICTWA MAŁOLETNICH

 

4.1. Biuro nie zapewnia szczególnej opieki małoletnim oraz osobom, których zdolność do czynności prawnych jest ograniczona. Takie osoby mogą uczestniczyć w imprezie turystycznej tylko pod opieką pełnoletnich opiekunów prawnych i za wyraźną zgodą Biura.

 

4.2. Biuro nie oferuje zniżek dla małoletnich uczestników.

 

4.3. Rodzice lub opiekunowie prawni ponoszą całkowitą odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez osoby małoletnie podczas imprezy turystycznej.

 

5 WARUNKI DOTYCZĄCE UCZESTNICTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.

 

5.1. Uczestnictwo osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim wymaga uzyskania wyraźnej zgody Biura.

 

5.2. Przewóz uczestników korzystających z wózka inwalidzkiego podczas transferu lotnisko-hotel-lotnisko zwykle wymaga specjalnego środka transportu i może wiązać się z dodatkową opłatą. Dlatego osoby takie muszą zgłosić swoje potrzeby sprzedawcy lub na adres biura najpóźniej siedem dni roboczych przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. Wówczas zostaną poinformowane o ewentualnym koszcie takiego transferu.

 

 

 

 

6. DOKUMENTY PODRÓŻY, ORAZ WYMAGANIA ZDROWOTNE

 

6.1. Podróżny udający się poza obszar Unii Europejskiej musi posiadać ważny stały paszport, którego ważność nie wygasa w ciągu sześciu (6) miesięcy od daty planowanego powrotu do Polski.

 

6.2. Przy podróży do krajów Unii Europejskiej Podróżny musi posiadać ważny dowód osobisty lub paszport. Wymóg ten dotyczy również podróżujących dzieci. Podróżującym na paszport tymczasowy lub dyplomatyczny Biuro zaleca kontakt z placówką dyplomatyczną kraju docelowego przed dokonaniem rezerwacji, ze względu na możliwe ograniczenia formalne związane z takim rodzajem paszportu.

 

6.3. Biuro zaleca, aby Podróżni zapoznali się z informacjami dostępnymi na stronie internetowej Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC), oraz na dedykowanej sekcji "Informacje dla podróżujących" na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego (www.gis.gov.pl), a także informacjami dla podróżnych dostępnymi na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

 

6.4. Jeśli Podróżny ma przeciwwskazania zdrowotne do podróży zagranicznej i udziału w imprezie turystycznej, jest zobowiązany poinformować o tym Biuro.

 

7. POZOSTAŁE WARUNKI DOTYCZĄCE IMPREZY TURYSTYCZNEJ

 

7.1. Podróżny musi posiadać dokumenty podróży oraz  ważny fizyczny dokument tożsamości przez cały okres trwania imprezy turystycznej, przechowując je w formie elektronicznej na urządzeniu przenośnym lub w formie wydruku. Biuro nie ponosi odpowiedzialności za brak tych dokumentów.

 

7.2. Międzynarodowa doba hotelowa rozpoczyna się zazwyczaj o godzinie 16:00 czasu lokalnego w dniu rozpoczęcia imprezy turystycznej i kończy się o godzinie 12:00 czasu lokalnego w dniu zakończenia imprezy turystycznej. Podróżny powinien opuścić pokój hotelowy przed zakończeniem doby hotelowej, pozostawiając bagaże w wyznaczonym miejscu.

 

7.3. Nie jest dozwolone zabieranie jakichkolwiek zwierząt w tym zwierząt domowych.

 

7.4. Podczas podróży promem lub statkiem Podróżny jest zobowiązany do przestrzegania postanowień określonych przez armatora, chyba że Biuro ustali inaczej.

 

 

 

 

8. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

 

8.1. Biuro jest odpowiedzialne za należyte wykonanie usług turystycznych zgodnie z zawartą umową. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usług turystycznych, Biuro ponosi odpowiedzialność zgodnie z przepisami Ustawy turystycznej oraz na gruncie ustawy kodeks cywilny.

 

8.2. Biuro zobowiązuje się udzielić pomocy Podróżnemu w sytuacji trudnej, zapewniając informacje dotyczące opieki zdrowotnej, władz lokalnych oraz pomocy konsularnej, a także umożliwiając korzystanie ze środków komunikacji na odległość i zapewniając ewentualne zastępcze świadczenia.

 

8.3. Biuro może pobierać opłatę za udzieloną pomoc tylko w przypadku, gdy trudna sytuacja Podróżnego wynika z jego umyślnego działania lub rażącego niedbalstwa.

 

8.4. Jeśli trudna sytuacja Podróżnego wynika z jego umyślnego działania lub rażącego niedbalstwa, Biuro może żądać opłaty za udzieloną pomoc, jednak kwota ta nie może przewyższać rzeczywistych kosztów poniesionych przez Biuro.

 

8.5. Podróżnemu nie przysługuje odszkodowanie lub zadośćuczynienie, jeśli Biuro udowodni, że winę za niezgodność ponosi Podróżny, osoba trzecia niezwiązana z wykonaniem usług turystycznych i Biurem, lub gdy niezgodność była spowodowana  nieuniknionymi i nadzwyczajnymi okolicznościami zdefiniowanymi w art.. 4 ust. 15 ustawy o turystyce jako sytuację pozostającą poza kontrolą strony powołującej się na taką sytuację, której skutków nie można było uniknąć, nawet gdyby podjęto wszelkie rozsądne działania.

 

8.6. Biuro nie ponosi odpowiedzialności za zmiany lub niewykonanie Umowy spowodowane siłą wyższą, która dla celów niniejszej umowy oznacza zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia i przewidzenia, takie jak m.in. wojna, epidemia, katastrofy naturalne czy strajk generalny .

 

8.7. Biuro nie jest odpowiedzialne za terminowe wystawienie i doręczenie wiz przez placówki dyplomatyczne.

 

8.8. Odpowiedzialność Biura za błędy w rezerwacji określa Ustawa turystyczna.

 

8.9. Biuro nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z działania lub zaniechania Podróżnego podczas imprezy turystycznej.

 

8.10. Odszkodowanie za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy jest ograniczone do trzykrotności ceny Imprezy turystycznej, chyba że dotyczy szkody na osobie lub jest wynikiem umyślnego działania lub rażącego niedbalstwa.

 

8.11. Prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług turystycznych w ramach Umowy przedawnia się po trzech latach.

 

 

9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ BIURO

 

9.1. Biuro może odstąpić od Umowy i zwrócić Podróżnemu pełną kwotę wpłat z tytułu Imprezy turystycznej, bez dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia, jeśli:

 

1) Liczba zgłoszonych uczestników imprezy turystycznej jest mniejsza od minimalnej liczby osób określonej w Umowie, a Biuro poinformowało Podróżnego o odstąpieniu od Umowy w terminie ustalonym w Umowie, ale nie później niż:

  1. 20 dni przed rozpoczęciem Imprezy turystycznej trwającej ponad 6 dni,
  2. 7 dni przed rozpoczęciem Imprezy turystycznej trwającej od 2 do 6 dni,
  3. 48 godzin przed rozpoczęciem Imprezy turystycznej trwającej krócej niż 2 dni;

 

lub

 

2)  Biuro nie może zrealizować Umowy z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności i powiadomiło Podróżnego o odstąpieniu od Umowy niezwłocznie przed planowanym rozpoczęciem Imprezy turystycznej.

 

9.2. Biuro zwraca Podróżnemu poniesione opłaty i wpłaty na poczet Ceny imprezy turystycznej w terminie 14 dni od daty odstąpienia od Umowy przez Biuro.

 

10. ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ PODRÓŻNEGO, ZMIANA PODRÓŻNEGO

 

10.1. Podróżny ma prawo odstąpić od Umowy w dowolnym momencie przed jej rozpoczęciem.

 

10.2. W przypadku odstąpienia od Umowy z jakiegokolwiek powodu, o którym mowa w pkt. 10.1, Podróżny zobowiązany jest do zapłaty opłaty za odstąpienie od Umowy stanowiącej równowartość rzeczywistych kosztów w wysokości nie wyższej niż ustalana na zasadach określonych w punkcie 10.3 poniesionych w związku z dokonanymi już przygotowaniami do imprezy turystycznej .

 

10.3 Opłaty za odstąpienie od Umowy wynoszą:

- Od dnia zawarcia Umowy do 31 dni przed datą wyjazdu – 29% Ceny imprezy turystycznej;

- Od 30 do 25 dni przed datą wyjazdu – 30% Ceny imprezy turystycznej;

- Od 24 do 20 dni przed datą wyjazdu – 50% Ceny imprezy turystycznej;

- Od 19 do 15 dni przed datą wyjazdu – 75% Ceny imprezy turystycznej;

- Od 14 do 2 dni przed datą wyjazdu – 90% Ceny imprezy turystycznej;

- Na 1 dzień przed datą wyjazdu i mniej oraz w dniu wyjazdu – 100% Ceny imprezy turystycznej.

 

10.3.1 kiedy impreza turystyczna została wykupiona w okresie krótszym niż 31 dni przed datą wyjazdu obowiazuja zasady z punktu 10.3

 

10.4 Opłata za odstąpienie od Umowy, o której mowa w pkt. 10.3, podlega potrąceniu z kwoty wpłaconej jako cena imprezy turystycznej. Pozostała po potrąceniu kwota zostanie zwrócona Podróżnemu w terminie 14 dniu od odstąpienia od umowy przez Podróżnego.

 

10.5 Podróżny ponosi koszty odstąpienia od Umowy również w przypadku, gdy nie stawi się punktualnie w miejscu rozpoczęcia imprezy turystycznej (np. na lotnisku), nie posiada niezbędnych dokumentów do rozpoczęcia imprezy turystycznej lub jego stan zdrowia nie pozwala na udział w imprezie turystycznej.

 

10.6 Podróżny ma prawo odstąpić od Umowy przed rozpoczęciem imprezy turystycznej bez ponoszenia opłaty za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które znacząco wpływają na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. W takim przypadku Podróżny ma prawo żądać zwrotu wpłat dokonanych za imprezę turystyczną bez dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia.

 

10.7 Podróżny może przenieść na inną osobę, spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej, wszystkie swoje prawa wynikające z Umowy, jeśli ta osoba jednocześnie przejmuje wszystkie związane z Umową obowiązki.

 

10.8 Przeniesienie praw i obowiązków, o których mowa w pkt. 10.6, jest skuteczne wobec Biura, jeśli Podróżny zawiadamia o tym Biuro na trwałym nośniku w rozsądnym terminie, nie krótszym niż 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.

 

10.9 Jeśli przeniesienie praw i obowiązków - o których mowa w pkt. 10.6 - wiąże się dla Biura z dodatkowymi kosztami, Podróżny lub osoba przejmująca jego prawa i obowiązki są solidarnie odpowiedzialni za pokrycie tych kosztów w terminie wskazanym przez Biuro, nie dłuższym jednak niż 3 dni.

 

10.10 Opłaty związane z odstąpieniem od Umowy i zmianą Umowy są natychmiast wymagalne.

 

11. NIEUNIKNIONE I NADZWYCZAJNE OKOLICZNOŚCI

 

11.1. Jeśli z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności niemożliwe jest zapewnienie powrotu Podróżnego do kraju zgodnie z Umową, Biuro pokrywa koszty niezbędnego zakwaterowania przez okres do trzech nocy, o ile jest to możliwe, utrzymując standard równoważny z określonym w Umowie.

 

11.2. Ograniczenie czasowe zakwaterowania, o którym mowa w pkt 11.1, nie ma zastosowania do osób o ograniczonej sprawności ruchowej, kobiet w ciąży, osób w wieku poniżej 18 lat bez opieki oraz osób wymagających szczególnej opieki medycznej. Warunkiem jest jednak wcześniejsze powiadomienie Biura o takich potrzebach co najmniej 48 godzin przed rozpoczęciem Imprezy turystycznej.

 

12. REKLAMACJE

 

12.1. Podróżny jest zobowiązany do zgłoszenia wszelkich niezgodności związanych z wykonaniem usługi turystycznej w terminie [•] od dnia zakończenia imprezy turystycznej w ramach Imprezy turystycznej Biuru, uwzględniając okoliczności danej sytuacji.

 

12.2. Podróżny ma prawo składać reklamacje w formie pisemnej, podpisanej przez siebie, bezpośrednio u przedstawiciela Biura lub za pośrednictwem przesyłki poleconej na adres siedziby Biura. Reklamacja powinna zawierać informacje o nieprawidłowościach w realizacji Umowy oraz określić żądania Podróżnego.

 

12.3. Biuro zobowiązane jest udzielić pisemnej odpowiedzi na złożoną reklamację w terminie 30 dni od jej otrzymania. W przypadku konieczności, termin ten może być wydłużony do 60 dni, o czym Biuro zobowiązane jest poinformować w formie pisemnej Podróżnego.

 

12.4. Jeśli reklamacja dotyczy sprawy już rozpatrzonej przez Biuro, nie wymaga ono udzielenia ponownej odpowiedzi na tę reklamację.

 

13. POZASĄDOWE METODY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW

 

13.1. Biuro informuje, że właściwym podmiotem do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Szczecinie, którego adres to ul. Jana Matejki 6b, 71-615 Szczecin,

e-mail:sekretariat@wiih.pomorzezachodnie.pl.

 

13.2. Komisja Europejska udostępniła platformę do rozwiązywania sporów konsumenckich online pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Biuro nie uczestniczy obecnie w tej dobrowolnej procedurze alternatywnego rozwiązywania sporów, więc Podróżni korzystający z oferty Imprez turystycznych Biura nie mogą skorzystać z platformy ODR.

 

 

 

 

 

14. BEZPIECZEŃSTWO PODRÓŻNEGO, WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI BIURA

 

14.1. Podróżny zobowiązuje się do przestrzegania zasad sanitarnych obowiązujących podczas trwania Imprezy turystycznej, w tym decyzji władz państw związanych ze zdrowiem Podróżnego, takich jak kwarantanna, badania czy leczenie.

 

14.2. Biuro nie pokrywa kosztów testów, szczepień, badań i innych procedur wprowadzonych przez władze państw, których dotyczy Impreza turystyczna, a są one niezależne od Biura. Ewentualne koszty ponosi Podróżny.

 

14.3. Biuro nie ponosi odpowiedzialności za skutki zachorowania Podróżnych, w tym na COVID-19.

 

14.4. Biuro nie odpowiada za ewentualne zakażenie Podróżnego chorobą zakaźną, w tym COVID-19, podczas imprezy turystycznej, w szczególności od innych Podróżnych lub przedstawicieli Biura. Nie jest zobowiązane do wypłaty odszkodowania lub zadośćuczynienia w takim przypadku, w tym do pokrycia kosztów dojazdu, kwarantanny, badań, leczenia Podróżnego, zmiany długości pobytu w innym państwie/miejscu, zwrotu ceny imprezy turystycznej itp.

 

14.5. Biuro nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udziału w imprezie turystycznej Podróżnego, który nie przestrzega wymogów sanitarnych w czasie jej trwania, w tym za odmowę poddania się czynnościom sanitarnym lub poniesienie związanych z tym kosztów.

 

15. UBEZPIECZENIE

 

15.1. Informacje dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia Imprez zagranicznych w zakresie KL/NNW oraz dobrowolnego ubezpieczenia dodatkowego, a także warunki tych ubezpieczeń zawarte są w warunkach ubezpieczeń udostępnionych na stronie internetowej Biura pod adresem http://www.letstravelclub.pl/

 

15.2. Biuro zaleca wszystkim Podróżnym zawarcie dodatkowego ubezpieczenia o szerszym zakresie niż te wskazane w pkt 15.1. Szczególnie istnieje możliwość rozszerzenia zakresu ochrony o ubezpieczenie od kosztów rezygnacji lub wcześniejszego powrotu z imprezy turystycznej w 100%. Informacje na temat tego rodzaju ubezpieczeń udzielane są poprzez bezpośredni kontakt z Biurem (telefonicznie, drogą e-mailową lub za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej http://www.letstravelclub.pl/ lub za pomocą aplikacji internetowych takich jak np. Tik Tok , Whatsapp, Messenger, Instagram, Facebook).

 

15.3. Opłata za zawarte za pośrednictwem Biura dodatkowe ubezpieczenie, ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, koszty leczenia oraz koszty rezygnacji dokonywana jest wraz z wpłatą zaliczki lub całej ceny. Ceny innych usług świadczonych przez Biuro, które nie zostały wyszczególnione w ofercie na udział w imprezie turystycznej lub Umowie, powinny zostać uregulowane wraz z opłatą za imprezę turystyczną. W celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeń Zgłaszającego lub Podróżnych, Biuro wykupiło zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności w SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Potwierdzeniem zawarcia Umowy Ubezpieczenia jest Certyfikat gwarancyjny, który zawarty jest w Warunkach Imprez Turystycznych. Procedura ubiegania się o wypłatę środków z tego zabezpieczenia określona jest w Rozdziale 2 Ustawy turystycznej.

 

16. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

16.1. Spółka LET’S TRAVEL CLUB Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie, ul. Władysława Łokietka 5/2 zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001171551, posiadająca nr NIP 8522719467 oraz REGON 541667018, wpisana do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych prowadzonego przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego pod numerem 22/25, dalej zwana Administratorem, jest odpowiedzialna za przetwarzanie danych osobowych.

 

16.2. Administrator danych jest zobowiązany do zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych oraz do ich przetwarzania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

16.3. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: [adres e-mail] lub listownie na adres siedziby Administratora: LET’S TRAVEL CLUB Sp. z o.o., ul. Władysława Łokietka 5/2, 70-254 Szczecin.

 

16.4. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych.

 

16.5. Administrator przetwarza dane w celu:

- zawarcia i wykonania Umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

- spełnienia obowiązków prawnych, takich jak rozliczenia finansowe i wystawianie faktur (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),

- dochodzenia roszczeń wynikających z Umowy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

- poprawy jakości usług i badania satysfakcji Podróżnych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

- promocji usług poprzez marketing bezpośredni (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

- ochrony życia i zdrowia Podróżnych w sytuacjach nagłych, np. epidemii (art. 6 ust. 1 lit. d RODO, art. 9 ust. 2 lit. a i c RODO).

 

16.7. Administrator może przetwarzać dane osobowe w celu realizacji Umowy, w tym w szczególności takie kategorie danych jak: a) imię (imiona) i nazwisko, b) adres zamieszkania, c) data urodzenia, d) kontakt (adres e-mail, numer telefonu), e) dane z dokumentu tożsamości (np. dowód osobisty, paszport), niezbędne do weryfikacji tożsamości Podróżnego, takie jak seria i numer dokumentu, organ wydający dokument, data wydania oraz ważność dokumentu, PESEL.

 

16.8. Podanie wyżej wymienionych danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia i wykonania umowy. Brak podania danych osobowych skutkuje niemożnością zawarcia i wykonania Umowy. Dane osobowe Podróżnych przekazywane są Administratorowi przez osobę zawierającą Umowę.

 

16.9. Z zachowaniem gwarancji bezpieczeństwa danych osobowych, Administrator może przekazać dane osobowe Podróżnego, między innymi: a) podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora, takim jak dostawcy usług technicznych, doradcy, księgowi oraz prawnicy, b) innym administratorom danych, w zakresie niezbędnym do realizacji Imprezy turystycznej i spełnienia wymogów prawnych, takim jak operatorzy płatności elektronicznych, dostawcy usług hotelowych, ubezpieczyciele, dostawcy usług dodatkowych (np. parkingi, usługi lotniskowe), operatorzy pocztowi, kurierzy, kontrahenci realizujący usługi na rzecz Administratora na podstawie zawartych umów.

 

16.10. Administrator przetwarza dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 16.5, a więc przez okres konieczny do wykonania praw i obowiązków wynikających z Umowy, a następnie przez czas do upływu terminów przedawnienia roszczeń wynikających z Umowy, zgodnie z przepisami prawa oraz do momentu wyrażenia sprzeciwu lub wycofania zgody, w zależności od podstawy prawnej przetwarzania danych.

 

16.11. Administrator może przekazywać dane osobowe Podróżnego do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), które nie gwarantują odpowiedniego poziomu ochrony danych. Jednakże, Administrator zapewnia bezpieczny transfer danych poprzez stosowne umowy z odbiorcami danych. Transfer danych do państw spoza EOG może także odbywać się do państw, które Komisja Europejska uznała za zapewniające odpowiedni poziom ochrony danych. Administrator zapewnia, że korzysta z usług hostingodawców chmur zapewniających odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych.

 

16.12. Podróżnemu przysługuje szereg praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych, w tym prawo do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych do innego administratora, wycofania zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Ponadto, Podróżny ma prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku naruszenia przepisów RODO. Aby skorzystać z tych praw, należy skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem podanych danych kontaktowych.

 

16.13. Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, zgodnie z art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

 

16.14 Szczególne warunki ochrony danych osobowych określone są w Polityce Prywatności https://www.letstravelclub.pl/polityka oraz Polityce Cookies https://www.letstravelclub.pl/cookies

 

 

17. POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

17.1. Zgłaszający jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Biura o zmianie adresu do doręczeń, w tym adresu e-mail, poprzez przesłanie wiadomości e-mail, w przeciwnym razie dotychczasowy adres e-mail będzie uznawany za obowiązujący.

 

17.2. Postanowienia Umów oraz oświadczenia wyłączające lub ograniczające odpowiedzialność zgodnie z Ustawą turystyczną są nieważne. Warunki Imprez Turystycznych nie naruszają przepisów Ustawy turystycznej. Nieważność pojedynczych postanowień Umowy lub Warunków Imprez Turystycznych nie wpływa na ważność pozostałych postanowień. Treść Ustawy turystycznej jest dostępna na stronie www.sejm.gov.pl.

 

 

 

Zapisz się do naszego newslettera Let's travel Club, aby jako pierwszy dowiedzieć się o dostępności biletów, nowych destynacjach!

SUBSKRYBUJ
SUBSKRYBUJ
Dziękujemy za dołączenie do nas   :-)

Proszę zweryfikować poprawność adresu email

© 2025 LETS TRAVEL | Developed by STRZYPA

DOŁĄCZ
DO NAS

Kontakt

Masz jakieś pytania? Zapraszamy do kontaktu.

Cele podróży

Marzenia

Naszym celem jest spełnianie marzeń podróżników i zapewnienie niezapomnianych wrażeń. Gwarantujemy satysfakcję i niezwykłe przygody, które na zawsze pozostaną w Twojej pamięci.

Wsparcie